Een vraag over je aanrekening of factuur bij BASE?

Is je aanrekening/factuur hoger dan verwacht? Of begrijp je niet waar een bepaalde kost vandaan komt? Op je aanrekening/factuur vind je al vaak het antwoord. Je vindt er een overzicht van de kosten per rubriek of een overzicht van de kosten per oproep, sms en volume. Je vindt je aanrekeningen/facturen terug in My BASE of in de My BASE-app.

Je aanrekening/factuur kan hoger zijn omdat...

  • je betaalt voor een langere periode (bij een nieuw abonnement of na een aanpassing);
  • je verbruik hebt buiten je mobiel abonnement;
  • je extra mobiele data of internetvolume kocht;
  • je nog extra kosten moet betalen (bijvoorbeeld restwaarde, installatie-, leverings-,  of herinneringskosten).

Je vraag gaat over...

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Je eerste aanrekening/factuur

Deze heb je

Je aanrekening/factuur na aanpassing/toevoeging

Deze heb je

Aangerekend verbruik

Deze heb je

Extra kosten

Deze heb je

Je eerste aanrekening/factuur

Deze heb je

Je aanrekening/factuur na aanpassing/toevoeging

Deze heb je

Aangerekend verbruik

Deze heb je

Extra kosten

Deze heb je

Je eerste aanrekening

Nieuw abonnement? Dan is je eerste aanrekening wat hoger dan verwacht. Dat komt omdat je eenmalig voor twee verschillende periodes betaalt. 

Is alles geïnstalleerd en geactiveerd? Dan kan je jouw abonnement meteen activeren. Ongeveer 7 dagen nadat je klant werd, krijg je je eerste aanrekening. Die bevat niet alleen de normale abonnementskosten voor de volgende maand, maar ook je verbruik van die eerste dagen (overgangsperiode).

Dat berekenen we eenmalig prorata: we nemen je verbruik voor een volledige maand (30 of 31 dagen) en rekenen dat om naar de dagen vanaf activering tot aan je eerste aanrekening. Daarom valt je eerste aanrekening hoger uit dan verwacht.

Goed om te weten
  • Vraag je je af waarom de overgangsperiode ongeveer 7 dagen duurt? Da's simpelweg de verwerkingstijd die we nodig hebben bij BASE om je aanrekening te kunnen aanmaken in onze systemen.
  • De datum waarop je je abonnement bestelde bepaalt je facturatiedatum. Bijvoorbeeld: je bestelt je abonnement op 16 november. Dan valt je facturatiedatum op 24 november. Je krijgt dan iedere maand rond de 24ste je aanrekening.

Iris bestelde BASE limited Internet. Daarvoor betaalt ze € 27 per maand. Omgerekend is dat € 0,87 per dag. Ze krijgt haar eerste aanrekening 7 dagen na de activering van haar diensten.  

Iris betaalt dus € 27 voor haar abonnement de komende maand en € 6,09 voor de 7 dagen voor de facturatiedatum dat ze al gebruik kon maken van haar abonnement. Daarnaast betaalt ze mogelijk nog de installatie- en activeringskosten.

Je aanrekening na een aanpassing

Heb je onlangs je abonnement aangepast of een abonnement/optie toegevoegd? Ook dan is je aanrekening hoger dan normaal. Dat kom omdat de activatiedatum waarschijnlijk niet samen valt met de eerste dag van je facturatieperiode (dag wanneer je opties/bundels vernieuwd worden). Je betaalt dus voor twee periodes:

  • vanaf de activering van je nieuwe/aangepaste abonnement(en) tot je eerstvolgende aanrekening.
  • het volledige bedrag voor de volgende maand, dat je altijd een maand vooraf betaalt.

Heb je een abonnement aangepast en betaalde je op je vorige aanrekening/factuur al een deel van dat (oude) abonnement? Dan krijg je dat bedrag natuurlijk terug.

 

Karim heeft een abonnement van € 15 en krijgt elke maand op de 10e een aanrekening van € 15. Hij neemt er ook een nieuw abonnement bij voor € 45/maand, actief vanaf 20 april.

Op zijn eerstvolgende aanrekening van 10 mei ziet hij de prijs van zijn huidige abonnement (€15) + de prijs van zijn nieuwe abonnement (€45) voor de komende maand. Daar komt eenmalig € 30 (7 actieve dagen gedeeld door 30 maand-dagen, maal de maandprijs van € 30) bij voor het gebruik van zijn nieuwe abonnement van 20 april t.e.m. 9 mei.

Je aanrekening/factuur kan ook hoger zijn door extra aangerekend verbruik. 

Tip: wil je verrassingen op je aanrekening vermijden? Dan kan je blokkeringen of limieten buiten je abonnement instellen. Lees er meer over.

Soms rekenen we je eenmalige extra kosten aan. Enkele voorbeelden zijn:

Nog vragen?

Zijn er toch nog onduidelijkheden over je aanrekening/factuur? Contacteer ons en we helpen je graag verder.

Belangrijk

  • We raden je aan om, in afwachting van de behandeling van je vraag, de factuur/aanrekening te betalen. Zo vermijd je de blokkering van je dienst(en). 
  • Niet akkoord met het bedrag? Contacteer ons binnen de maand na facturatiedatum. Als je dat niet doet, kan je betwisting als ongeldig beschouwd worden.