Mijn wifi-booster werkt niet optimaal

De wifi-boosters voorzien je van signaal op de plekken in huis waar je modem dat niet kan. Is het wifi-signaal van je boosters die je via BASE aangekocht hebt toch niet goed? Volg dan deze stappen: 

Bij het gebruik van de wifi-boosters raden we je aan de wifi van je BASE modem uit te schakelen. Doe je dat niet, dan verbinden je toestellen zich mogelijk met het (zwakkere) netwerk van de modem en niet met dat van de wifi-booster. Je kijkt best na of je toestel met het juiste netwerk is verbonden en je schakelt de wifi van de BASE-modem uit via My BASE of de My BASE-app.

Alles begint bij een goede installatie. Ben je niet zeker of je de wifi-boosters goed geïnstalleerd hebt. Neem een kijkje op dit artikel!

Verandert de LED-lamp op de wifi-booster van kleur, dan geeft deze een specifieke status weer.

  • geel knipperend: de booster wordt gereset
  • geel: de booster is aan het opstarten
  • blauw knipperend: de booster is klaar voor installatie
  • blauw: de booster wordt geïnstalleerd
  • groen knipperend: de booster voert updates uit
  • groen: de booster is online en alles is oké
  • rood knipperend: de booster heeft geen verbinding met de Deco aan de modem
  • rood: de booster heeft een probleem

Alles is goed geïnstalleerd, maar de wifi-boosters werken nog steeds niet optimaal? Open dan de Deco-app op en ga naar het tabblad Netwerk. Daar zie je in één oogopslag onder andere de status, de kwaliteit en de snelheid van je netwerk. De app geeft meteen weer of er een probleem is en hoe je dit kan oplossen. Je kan naast de netwerkstatus op het pijltje klikken voor meer details.

Heb je de Deco-app nog niet? Download deze dan in de Google Play Store of in de App Store. Naast de diagnose bevat de app nog andere handige functies om je boosters te beheren!

Toch nog problemen?

Heb je alles nagekeken en blijf je hinder ervaren met je boosters? Mogelijk is er dan een probleem met je modem of is er een storing aan de gang. 

Is het toestel defect? Registreer de wifi-booster dan op dit webform als die nog binnen de garantie valt.