Alles over Easy Switch

Je wil BASE-klant worden, maar je hebt nog een contract lopen bij een andere operator? Dat kan heel eenvoudig dankzij Easy Switch! Wij zorgen voor de opzeg bij je huidige operator en jij hoeft helemaal niets te doen.

Wil je jouw BASE-abonnement opzeggen? Dat zouden we jammer vinden, maar ook dan kan je gemakkelijk overschakelen dankzij Easy Switch. In dit geval regelt de nieuwe operator jouw opzeg.

  • Je hoeft BASE alleen jouw Easy Switch-ID te bezorgen tijdens de bestelling.
  • Dit vind je terug op je aanrekening/factuur, aankoopbevestiging of in de klantenzone van je huidige operator.
  • Easy Switch is bij BASE mogelijk als je minstens internet of tv overzet.
  • Easy Switch is niet meer mogelijk als jouw BASE-diensten al actief staan. Dan zeg je alles zelf op bij je vorige operator.

Alleen de diensten (internet en/of tv) die je bij ons neemt, kunnen we stopzetten bij je huidige provider. Bestel je bijvoorbeeld enkel BASE Internet, maar wil je TV en je vaste lijn behouden bij je huidige provider? Dan zetten we enkel het internet stop. Wil je toch de andere diensten stopzetten, dan doe je dat zelf.

Heb je een e-mailadres bij je vorige operator? Dat nemen we niet over.  Je kan bij de vorige operator wel vragen om je e-mailadres gedurende 18 maanden bij te houden. Dit vraag je voor de opzeg. Wil je jouw e-mailadres langer bijhouden? Dan moet je mogelijk bijbetalen. Hiervoor neem je contact op met je oude operator.

Wil je enkel jouw mobiele nummers overzetten naar een nieuwe operator? Dan heb je geen Easy Switch nodig. Je kan tijdens de bestelling bij de nieuwe operator aangeven dat je jouw huidige nummer(s) wil behouden.

Nee, dankzij de Easy Switch-procedure vermijden we dat je diensten onderbroken worden bij het overschakelen naar een andere operator.

Het is mogelijk dat je bij je vorige operator nog een openstaand saldo moet betalen of een eindafrekening krijgt na opzeg. Je kijkt best ook na of je nog extra kosten moet betalen, bijvoorbeeld de restwaarde van een toestel of een mogelijke opzegvergoeding voor het vroegtijdig stopzetten van je contract.

Activatie te laat

Wanneer je overstapt, krijg je van BASE een datum waarop je diensten geactiveerd worden. Werken je producten niet op de beloofde datum? Dan heb je recht op een compensatie van € 6 per dag.

Automatische compensatie

We willen natuurlijk vermijden dat de overstap niet van een leien dakje loopt. Loopt er toch iets mis, dan willen we ons daar uitgebreid voor excuseren. We kennen je ook automatisch een compensatie toe.

  • €10 per dag als je meer dan één dag moet wachten op je nieuwe diensten nadat de vorige operator zijn diensten afsloot.
  • €30 als de BASE-technicus niet komt opdagen tijdens de installatie-afspraak.

Easy Switch werd vastgelegd in een Koninklijk Besluit. Je vindt meer informatie op de website van het BIPT.