Technologie staat niet stil. Al sinds 2014 bellen en surfen we vooral via 4G. En nu ook via 5G. Wereldwijd verdwijnt daarom het verouderde 3G-netwerk, ook bij de Belgische operatoren. Zo maken we meer ruimte vrij voor het snellere 4G en 5G. En kan jij sneller, veiliger en stabieler bellen en surfen.
Voor een optimale verbinding heb je een toestel nodig dat kan bellen en surfen via 4G of 5G. Ontdek of dat voor jouw toestel al zo is.
Ben je BASE-klant? Ontdek of je met je toestel nog via 3G belt of surft, of al via 4G. Dat doe je makkelijk via onderstaande knop.
Is je toestel geschikt voor het 4G- of 5G-netwerk? Controleer dan bij de instellingen van je toestel of surfen en bellen via 4G geactiveerd zijn. Bellen via wifi schakel je best ook aan.
4G is ondertussen bijna overal in België beschikbaar. Ook ons 5G-netwerk blijft groeien.
Wat met het bereik in jouw buurt?
Met 4G en 5G haal je een veel hogere downloadsnelheid. Gegarandeerd sneller surfen dus!
Voer verstaanbare gesprekken met een helder geluid en minder kans op onderbrekingen.
Het 4G- en 5G-netwerk hebben een positieve invloed op je batterij.
Is je huidige smartphone niet compatibel met 4G of 5G? Vervang het dan best door een nieuwer model. Wist je dat je als BASE-klant geniet van interessante deals op tal van smartphones?
Een nieuwe gsm nodig? Bij BASE geniet je standaard van een korting als je je abonnement met een nieuwe gsm combineert. Wacht niet langer en kies je volgende smartphone uit ons aanbod. Aan de slag!
Je kan het binnenbrengen in een BASE Shop. Wij wissen je data dan veilig van je oude toestel en recycleren het op een milieuvriendelijke manier.
Ben je ondernemer? Lees dan wat 4G voor jou betekent bij een BASE Pro-abonnement.
Je betaalt niets extra wanneer je het 4G-netwerk gebruikt. Surfen en bellen via 4G is wel sneller en beter dan via 3G. Daardoor ga je misschien meer surfen, downloaden en streamen. Altijd en overal de controle houden over je verbruik, dat doe je makkelijk via de My BASE-app.
Kan je toestel niet bellen en surfen via 4G of 5G? Dan kan je best overschakelen naar een ander toestel dat wel compatibel is met 4G (of 5G). Doe de toestelcheck en ontdek wat de impact op jouw toestel is.
Smartwatches, geotrackers, desktops, alarmen, gameconsoles, USB-modem … werken soms ook met een simkaart. Oudere toestellen die nog niet het 4G- of 5G-signaal gebruiken, kunnen dan trager worden of stoppen met werken. Doe de toestelcheck, kijk op de verpakking van je toestel of neem contact op met de fabrikant van je toestel voor meer informatie.
Doe de toestelcheck of controleer hieronder via de instellingen van je toestel of je al kan bellen en surfen via 4G. Let wel, niet alle toestellen gebruiken hetzelfde menu:
iOS (Apple)
Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken & data. Zie je daar de optie LTE, 4G of 5G? Dan is je toestel al klaar voor 4G. Zorg dat die instelling aanstaat en herstart je toestel. De stappen kunnen per toestel een beetje afwijken.
Android
Afhankelijk van je toestel volg je deze instellingen:
Zie je daar LTE, 4G of 5G? Dan is je toestel al klaar voor 4G. Zorg dat die instelling aanstaat en herstart je toestel. De stappen kunnen per toestel een beetje afwijken.
Staat bellen via 4G ook tussen je instellingen? Schakel die optie dan ook aan (Instellingen > Mobiele netwerken > Bellen via 4G (VoLTE)).
Alle huidige BASE-simkaarten ondersteunen het 4G- en 5G-signaal. Je hebt dus geen nieuwe simkaart nodig.
Meer weten over je simkaart?
Bijzondere voorwaarden voor abonnementen
* Aanbod voorbehouden voor een normaal gebruik zoals hier gedefinieerd.
De BASE tarieven zijn inclusief btw. Ze zijn onderhevig aan de algemene voorwaarden en de bijzondere voorwaarden van Telenet Group NV. Ze zijn voorbehouden voor persoonlijk en privégebruik. Na de eerste minuut betaal je per seconde. Eventuele inbegrepen minuten van BASE naar BASE zijn enkel geldig voor gebruik binnen België. Andere eventuele inbegrepen minuten en sms’en zijn van toepassing voor gebruik binnen België (naar Belgische nummers) en de EU-zone (naar nummers binnen de EU-zone). Eventuele inbegrepen mobiele data zijn van toepassing voor gebruik in België en de EU-zone, tenzij in het kader van een onbeperkt aanbod mobiele data (in welk geval verbruik in de EU-zone dat een bepaald volume overschrijdt bijkomend kan worden aangerekend). De internationale tarieven, kan je hier raadplegen. Bellen en sms’en naar speciale nummers, alsook het gebruik van diensten van derde partijen, is niet inbegrepen; het verbruik wordt steeds aangerekend bovenop je eventuele tegoed en/of bundels. Om de tarieven van oproepen naar speciale nummers (070, 0900, 1207...), te weten te komen, contacteer je ons via support of bel je naar 1999 via BASE (gratis in België) of naar +32 (0)486 19 1999 via om het even welk ander netwerk (betalend). De mobiele telefonie abonnementen voor particulieren zijn van onbepaalde duur. Je kan je contract op elk moment stopzetten.
Data Jump: Het niet opgebruikte tegoed van je abonnement wordt overgedragen naar de volgende maand. De volgende maand gebruik je eerst het niet opgebruikte tegoed van de vorige maand op. Je kan niet opgebruikt tegoed slechts één maand overdragen. Bij wijziging van tariefplan wordt het overgedragen tegoed niet mee in rekening genomen voor pro rata aanrekening/terugbetaling. Het overgedragen tegoed vervalt bij overdracht van de overeenkomst door de klant. Onbeperkt bellen naar BASE: onbeperkte minuten naar het BASE-klanten. Aanbod voorbehouden voor een normaal persoonlijk gebruik zoals hier gedefinieerd.
Abonnement promotie voorwaarden
Tijdelijke promotie op BASE-abonnementen van € 15/maand, € 20/maand, € 29/maand en € 39/maand. Aanbod geldig van 11/04/2024 tot en met 02/06/2024. Op voorwaarde van activatie van bovenstaande BASE-abonnementen op de BASE-website, geniet de klant gedurende de looptijd van het contract van 20% korting op de maandelijkse abonnementsprijs.
Aanbod voorbehouden voor nieuwe BASE-klanten
De promotie wordt automatisch toegepast voor nieuwe klanten tijdens de bevestiging van hun bestelling.
Aanbod voorbehouden voor particulieren die nog geen BASE-abonnement hebben. Klanten met een BASE-herlaadkaart die willen overschakelen naar een BASE-abonnement of die van een andere operator komen, mogen in de 3 maanden vóór intekening geen BASE-abonnement gehad hebben voor hetzelfde mobiele nummer. Aanbod ook geldig voor bestaande particuliere BASE-klanten op de abonnementen BASE 15, BASE 20, BASE 29, BASE 39, enkel en alleen indien zij een nieuwe lijn nemen en al minstens 3 maand klant zijn. Actie niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en promoties, behalve met het BASE+TADAAM-voordeel.
Aanbod voorbehouden voor bestaande BASE-klanten
Bestaande BASE-klanten hebben ook recht op deze promotie, enkel en alleen indien zij langer dan 3 maand BASE-klant zijn en zij een nieuwe BASE-klant op een BASE-abonnement van € 15/maand, € 20/maand, € 29/maand of € 39/maand kunnen aanbrengen. De promotie is geldig op de huidige tariefplannen zoals BASE 15, BASE 20, BASE 29 en BASE 39. Bestaande klanten met een ander ouder tariefplan, kunnen ook van deze korting genieten, op voorwaarde dat zij overstappen naar één van de huidige tariefplannen. Als er aan de voorwaarden voldaan wordt, krijgt de bestaande BASE-klant gedurende de hele duur van het contract een korting van 20% op de maandelijkse abonnementskost in het geval van een abonnement van € 15maand of € 20/maand of € 29/maand of € 39/maand. De korting en eventuele overschakeling zal automatisch toegekend worden of gebeuren, zodra de simkaart van de nieuwe klant geactiveerd wordt. Dit dient ten laatste 30 dagen na aankoop te gebeuren. Indien de nieuwe klant zijn abonnement stopzet, wordt de bestaande klant niet automatisch naar het originele plan terug gemigreerd. Bij een verhoging van de basisprijs van het abonnement verhoogt ook de promoprijs met hetzelfde bedrag.
De bestaande klant verliest zijn maandelijkse korting als hij zijn abonnement stopzet, migreert naar een lager tariefplan, of indien de klant die hij aanbracht zijn abonnement stopzet. Actie voor bestaande klant is niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en promoties behalve met de BASE+TADAAM-korting.
Smartphone promotie voorwaarden
Korting op smartphones met abonnement geldig 08/04/2024 tot en met 02/06/2024 voor bestaande BASE-klanten én/of nieuwe BASE-klanten (die evenmin postpaid klanten bij BASE waren in de 3 maanden voorafgaand aan de aanvaarding van de aanbieding), zolang de voorraad strekt.
Op voorwaarde van activatie van een BASE-abonnement van het hierboven vermelde bedrag/maand, krijgt de klant de vermelde korting op de aankoopprijs van het toestel, mits betaling via domiciliëring en mits aanvaarding van een afschrijvingstabel van 24 maanden. Bij beëindiging van het abonnement door de klant of bij verandering naar een lager tariefplan binnen de 24 maanden, behoudt BASE zich het recht voor om de restwaarde van de korting op de smartphone terug te vorderen. Actie beperkt tot één toestel per geactiveerd nieuw abonnement. Max. 3 lopende afschrijvingstabellen per klant; de aanvaarding van een bijkomende tabel is niet toegestaan, tenzij de restwaarde van de korting verkregen n.a.v. een vroegere smartphonepromotie wordt terugbetaald (d.m.v. verrekening op de eerstvolgende aanrekening). Actie niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en promoties.
Meer info op BASE.be. De vermelde aanbieding en prijs zijn onder voorbehoud van materiële (druk)fouten, vergissingen en/of wijzigingen.
V.U.: Telenet Group NV (handelend onder de commerciële benaming BASE) | Zetel: Liersesteenweg 4 | 2800 Mechelen | RPR Antwerpen afd. Mechelen | Ondernemingsnummer 462.925.669
Aanbod met Data Pack
Aanbod (korting op de aankoopprijs van het toestel) enkel geldig mits aan alle volgende voorwaarden wordt voldaan:
Het Data Pack contract heeft een vaste duur van 24 maanden en wordt na die duur automatisch beëindigd. Indien de klant het Data Pack contract binnen de 24 maanden beëindigt (wijziging van Data Pack kwalificeert ook als beëindiging) of de domiciliëring deactiveert, behoudt BASE zich het recht voor om het restbedrag vermeld op de aflossingstabel bij het contract aan te rekenen.
Elke klant kan maximaal 3 keer van het aanbod gebruik maken. Per klant worden er bovendien maximum 3 lopende aflossingstabellen aanvaard; de aanvaarding van een bijkomende tabel is niet toegestaan, tenzij het restbedrag vermeld op de aflossingstabel van toepassing op een vroegere toestelpromotie wordt terugbetaald (d.m.v. verrekening op de eerstvolgende aanrekening).
In geval van vermoeden van fraude of misbruik van de actie door één of meerdere klanten, kan BASE deze actie onmiddellijk stopzetten. Aanbod niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en promoties.
Ontvang € 100 cashback bij aankoop van een OnePlus 12R 5G 256GB en een BASE-abonnement
Bij aankoop van een OnePlus 12R 5G 256GB en een BASE-abonnement ontvang je via OnePlus 100 cashback. Deze promotie loopt van 08/04/2024 tot en met 03/06/2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Je kan maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal vijf keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Vraag je cashback uiterlijk aan voor 7/7/2024 op https://promotions.activationboxx.com/oneplus.
Ontvang € 50 cashback bij aankoop van een Samsung Galaxy A55 5G 128GB en een BASE-abonnement
Bij aankoop van een Samsung Galaxy A55 5G 128GB en een BASE-abonnement ontvang je via Samsung €50 cashback. Deze promotie loopt van 08/04/2024 tot en met 03/06/2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Je kan maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal vijf keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Vraag je cashback uiterlijk aan voor 5/8/2024 op https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=Q4W4BYQDSS95V.
Ontvang € 50 cashback bij aankoop van een Samsung Galaxy S23 FE 128GB en een BASE-abonnement
Bij aankoop van een Samsung Galaxy S23 FE 128GB en een BASE-abonnement ontvang je via Samsung €50 cashback. Deze promotie loopt van 08/04/2024 tot en met 03/06/2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Je kan maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal vijf keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Vraag je cashback uiterlijk aan voor 5/8/2024 op https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=Q4W4BYQDSS95V.
Ontvang een Samsung Galaxy Watch6 40mm bij aankoop van een toestel uit de Samsung Galaxy S24 series (alle geheugenmodellen)
Bij aankoop van een toestel uit de Samsung Galaxy S24 series van 01/03/2024 tot en met 01/05/2024 (de datum op het aankoopbewijs geldt als bewijs), ontvangt de klant gratis Samsung Galaxy Watch6 40mm twv €259 via Samsung. Je kunt maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal vijf keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Vraag je Galaxy Buds FE uiterlijk aan voor 1/07/2024 op https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=UZPWAES9JBGT3.
Ontvang Samsung Buds FE bij aankoop van een Samsung Galaxy S24 Ultra (alle geheugenmodellen)
Bij aankoop van een Samsung Galaxy S24 Ultra 256GB, 512GB of 1TB van 17/01/2024 tot en met 27/02/2024 (de datum op het aankoopbewijs geldt als bewijs), ontvangt de klant gratis Galaxy Buds FE twv €109 via Samsung. Je kunt maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal vijf keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Vraag je Galaxy Buds FE uiterlijk aan voor 29/04/2024 op www.samsung.com/be/promo/promo/?id=T5SVZBP8TCQFD.
Ontvang € 100 cashback bij aankoop van een Samsung Galaxy S23 FE 128GB en een BASE-abonnement
Bij aankoop van een Samsung Galaxy S23 FE 128GB en een BASE-abonnement ontvang je via Samsung €100 cashback. Deze promotie loopt van 03/01/2024 tot en met 27/02/2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Je kan maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal vijf keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Vraag je cashback uiterlijk aan voor 29/04/2024 op https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=AQ23ZD7Z9EWKC
V.U.: Telenet Group NV (handelend onder de commerciële benaming BASE) | Zetel: Liersesteenweg 4 | 2800 Mechelen | RPR Antwerpen afd. Mechelen | Ondernemingsnummer 462.925.669