Hoe een toestel terugsturen?

Wanneer je je diensten hebt geannuleerd of je toestel defect is, stuur je het terug naar ons. Hoe doet je dit? Lees de onderstaande procedure.

Wat wil je retourneren?

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Modem BASE ou box BASE TV

Deze heb je

Wifi booster BASE ou smartphone

Deze heb je

Modem BASE ou box BASE TV

Deze heb je

Wifi booster BASE ou smartphone

Deze heb je

Een BASE modem of een BASE TV-box terugsturen

De procedure is dezelfde, of je je nu binnen 14 dagen bedenkt (herroepingsrecht) of BASE wilt verlaten.

Wil je je internet- en/of tv-diensten opzeggen of stopzetten? Neem dan eerst contact op met onze klantendienst op het nummer 1999 (gratis vanaf een BASE gsm) of 32 486 19 19 99 (vanaf elke andere vaste of mobiele lijn).

Of vul je liever een online formulier in? Dan nemen wij contact met je op.

 

Na je telefoontje ontvang je een e-mail met je retourlabel.

Print deze uit.

Heb je het retouretiket ontvangen? Bereid de terugzending als volgt voor:

  • Plaats het toestel (BASE-modem en/of BASE TV-doos) in een kartonnen doos. 
  • Bescherm het toestel indien nodig zodat het niet beschadigd wordt tijdens het transport. 
  • Kleef het retouretiket op de doos.

Herinnering

De BASE-modem bevat de modem, het netsnoer, enz. De BASE TV box bevat het TV-toestel, de afstandsbediening, het netsnoer, de HDMI-kabel, enz.

Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt om je pakket te versturen.

Belangrijk

  • Als je de modem en het BASE TV-kastje niet binnen de gestelde termijn terugstuurt, factureren we je de restwaarde.  
  • Verpak de modem/BASE TV box zorgvuldig - als de modem/BASE TV box beschadigd is, kunnen we je factureren. 

Een BASE wifi-booster of smartphone retourneren

Lees de procedure aandachtig door.

Heb je je apparaat binnen de afgelopen 14 dagen ontvangen?

Stuur het gewoon terug en je krijgt je geld terug. Lees hieronder hoe je dit kunt doen.

  1. Vul dit webformulier in om aan te geven dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.
  2. Onze klantenservice stuurt je per e-mail een retourlabel dat je moet uitprinten.
  3. Doe de Wifi-booster of Smartphone in een doos en plak het retourlabel erop.
  4. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt en je krijgt je geld binnen 14 dagen terug.

Toestand van het apparaat

  • Het apparaat moet “als nieuw” zijn, wat betekent dat het in goede staat is om doorverkocht te worden.
  • Schakel alle beveiligingsfuncties uit die u hebt geconfigureerd.
  • Als je een eSIM-kaart hebt, verwijder dan het eSIM-profiel.
  • Het apparaat moet in de originele verpakking zitten, met alle originele accessoires en eventuele gratis of afgeprijsde producten die je bij het apparaat hebt ontvangen.

Heb je je apparaat 15 dagen of langer geleden ontvangen?

Sorry, we nemen geen wifi boosters of smartphones terug als het herroepingsrecht van 14 dagen is verlopen.

  • Wifi-booster
    Je hebt deze wifi booster gekocht, dus hij is van jou. Je kunt hem doorverkopen of gebruiken bij elke leverancier. Misschien heeft hij een defect? Zo ja, zie de volgende stap “Het toestel werkt niet”. Tijdens de garantieperiode (2 jaar) kun je hem nog steeds terugsturen om een nieuwe te krijgen.

  • Smartphone
    Wil je je bundel niet meer? Contacteer BASE op 1999 (vanaf een niet-BASE gsm-nummer +32486191999). Zij zullen de nodige regelingen voor je treffen. Je moet wel de restwaarde van je smartphone betalen op je volgende factuur. Je vindt het bedrag van de restwaarde in de My BASE applicatie.Is je smartphone defect? Raadpleeg dan de andere stap “Het toestel werkt niet”. We kunnen je helpen om het te herstellen tijdens de garantieperiode.

Tijdens de garantieperiode

Je hebt een probleem met je wifibooster of je smartphone. Wat moet je doen

  • Wifi-booster
    Heb je een probleem met je wifibooster? Probeer eerst het probleem op te lossen. Als je het probleem al hebt opgelost en de wifi booster nog 2 jaar garantie heeft, vul dan dit formulier in.

  • Smartphone
    Ben je nog geen 14 dagen verwijderd van de levering van je nieuwe smartphone? 
    1. Stap 1: Vul dit webformulier in.
    2. Stap 2: Je ontvangt een retourlabel om de smartphone naar ons op te sturen.

15 dagen of langer geleden en je smartphone valt nog onder garantie? Registreer hem dan via repair.base.be Als je fout onder de garantievoorwaarden van de fabrikant valt, wordt je niets aangerekend. Zo niet, dan brengt de fabrikant je op de hoogte.

Spreek je liever met een shopmedewerker? Je kan terecht in één van onze BASE shops.

Buiten garantieperiode

Sorry, we kunnen niet veel doen om het probleem op te lossen.

We kunnen je aanraden om een kijkje te nemen op onze promopagina en onze smartphonepagina's.

Vergeet niet te recyclen.