Probleem met wifi thuis?

Soms werkt je internet niet zoals het hoort. En da's natuurlijk vervelend... Laat ons even samen kijken wat er aan de hand kan zijn en wat je er aan kan doen. 

Soms zijn er werken of storingen in je buurt. Of surf je aan verlaagde snelheid omdat je je maandelijks volume opgebruikte. Voor je de wifi bij je thuis controleert met onze handige wifi-checks, kijk je best eerst even na of je wifi-probleem een andere oorzaak heeft.

Algemeen probleem

Als er werken in de buurt zijn, kan dat tijdelijk een internetonderbreking geven. In My BASE vind je of er werken aan de gang of gepland zijn. 

Is je maandelijks basisvolume op ? Dan kan het zijn dat je surft tegen verlaagde snelheid. En dat heeft uiteraard impact op je wifi-verbinding. Check je verbruik via My BASE, online of in de app.

Doe de wifi-checks

Geen algemeen probleem? Doe dan de 5 wifi-checks om je wifi-verbinding te verbeteren.

Je wifi-signaal komt binnen via een coax-kabel, zit die wel goed vast? Als je die met de hand kan verdraaien, span je die best aan. Gebruik daarvoor een steeksleutel en draai je coaxkabel zo vast mogelijk. 

Zit je kabel vast en is het probleem niet opgelost? Reset dan je modem. Trek daarvoor de stekker 15 seconden uit het stopcontact. Resetten kan ook via My BASE. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.

Zit je coax goed vast, heb je de modem gereset en heb je ook problemen als je via utp-kabel surft? Contacteer ons dan. 

Loopt het via kabel wel vlot? Ga dan naar check 2!

 

Controleer met een ander toestel je wifi-bereik op dezelfde plaats. Heb je daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan je toestel. Lees dan zeker ons artikel over wifi-problemen op één toestel even na.

Thuis verbind je met je thuisnetwerk, het netwerk van je eigen modem. Verbind je (per ongeluk) met bijvoorbeeld het netwerk van je buren? Dan heeft dat een invloed op je surfervaring. Zorg er dus voor dat je verbonden bent met je eigen netwerk. Check de gegevens op jouw wifi-paspoort.

Tip: gebruik je ook een wifi-versterker? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden je toestellen automatisch met het beste signaal. Je kan jouw wifi-netwerk in- en uitschakelen in My BASE of de My BASE-app

Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van je modem. Je modem doet perfect zijn werk, maar toch is jouw surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet je stoorzenders gemakkelijk buitenspel.

 

Heb je 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of je wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Werkt het beter? Probeer dan je modem verder van dit toestel te krijgen. Eén meter is meestal voldoende.

  • Alarmsystemen of bewakingscamera's
  • Draadloze telefoon
  • Babyfoon
  • Draadloze geluidsinstallatie of game controller
  • Microgolfoven
  • Weerstation
  • Draadloze lichtschakelaar of deurbel

Komt je wifi-netwerk niet tot waar je wil? Dan kan je ook kiezen voor wifi-boosters bij BASE. Die breiden je netwerk uit en zorgen dat je overal in je woning kan surfen zoals jij dat wil. 

Heb je al wifi-boosters en toch problemen met je bereik? Lees wat je kan doen.

Alle checks overlopen en niet opgelost?

Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor jou.