Hoe netwerk- en ontvangstproblemen op je gsm oplossen?

Het BASE-netwerk dekt 98% van België. Maar soms verstoort een tijdelijke situatie, zoals werkzaamheden om het netwerk te verbeteren, de goede ontvangst.  

Hoe komt het dat je een netwerkprobleem hebt?

Er zijn verschillende factoren die de kwaliteit van een netwerk beïnvloeden

  • Binnenshuis of buitenshuis: buiten is de ontvangst altijd beter. 
  • Smartphone: niet elk toestel heeft een even goede ontvangst. 
  • Piek in het aantal gebruikers: wanneer het netwerk overbelast is, gaat de kwaliteit erop achteruit. 
  • Afstand tot de gsm-mast: hoe dichter bij een gsm-mast, hoe beter de ontvangst. 
  • Weersomstandigheden: slecht weer kan voor storingen zorgen. 

 

Een goede oplossing: bellen via 4G en wifi. Ontdek er alles over!  

Wat doe je best bij netwerkproblemen?

Soms heeft je smartphone gewoonweg een update nodig van het systeem.  

  • Controleer in de instellingen van je smartphone of de laatste update werd geïnstalleerd ;  
  • Zet je smartphone uit en start die opnieuw.  

Blijft het probleem zich voordoen? Contacteer ons en laat het ons zeker weten.  

Onze technische dienst probeert je zo goed en snel mogelijk te helpen. Om dat te doen, hebben ze specifieke informatie nodig:

  • Waarmee heb je problemen? Bellen, sms’en of surfen? 
  • Beschrijf het probleem en, indien van toepassing, de foutmelding die je krijgt (op het scherm of tijdens een oproep). 
  • Gebeurt dit vaker, alleen nu of af en toe? 
  • Wanneer had je dit probleem? 
  • Waar heb je dit probleem? Ondervind je last op verschillende plaatsen of op een bepaald adres? 
  • Ben je binnenshuis, buitenshuis of in beweging (auto/trein/bus)? 
  • Welk merk en type van toestel gebruik je? 
  • Hoe kunnen we je best bereiken? 

Belangrijk: Als de moeilijkheden met het netwerk te maken hebben, kunnen wij je misschien niet bereiken op je mobiel nummer. Vergeet dus niet om ons een ander contactnummer te geven. 

Wanneer je in het buitenland bent, gebruik je het netwerk van een operator waarmee BASE een overeenkomst heeft. Probeer eerst het mobiele netwerk te vinden (zie de stappen hieronder) of handmatig van netwerk te veranderen via de "Netwerkinstellingen" van je gsm.

Blijft het probleem zich blijft voordoen? Contacteer ons dan zeker. Onze medewerker heeft de volgende informatie nodig om jou verder te helpen:   

  • Op welk buitenlands netwerk bevind je je momenteel?
  • Probeerde je het netwerk al manueel in te stellen?  

Hoe weet je of het om een algemene storing gaat? 

In geval van een algemene storing, probeert we altijd onze klanten er zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen via sms of door een bericht te plaatsen op de startpagina van BASE.be. Heb je niets ontvangen en staat er geen bericht op BASE.be? Het kan zijn dat we nog niet op de hoogte zijn van de storing. Neem dan contact met ons op.