Problemen met de BASE TV-app/-website

Werkt de BASE TV App of -website niet meer? Los dit dan snel op aan de hand van de onderstaande tips.

Sluit en herstart de app/website

Sluit de BASE TV-app volledig af door 'm weg te swipen op je mobiel toestel of tablet. Start de app daarna opnieuw op.

Sluit de BASE TV-website en sluit ook de webbrowser volledig af. Open daarna opnieuw je browser en surf naar de base.tv.

Controleer je internetverbinding

  • Is je toestel verbonden met het internet?
  • Heb je een goede internetverbinding (minimum 2 Mbps)?
  • Staat de vliegtuigmodus van je smartphone of tablet aan?
  • Is de optie mobiele data aangevinkt (als er geen wifiverbinding is)? Ga naar Instellingen en App-voorkeurenOpgelet: zowel de optie mobiele data in de app als je mobiele data van je toestel moeten aanstaan.

Controleer je soft- en hardwareversie

  • Controleer of je smartphone/tablet de juiste software heeft:
    • Android: vanaf versie 6.0
    • Apple: Vanaf iOS 12.1

Download de app opnieuw

  • Verwijder de app en download en installeer hem daarna opnieuw.
  • Controleer  of je app met de laatste versie werkt. Kijk ook zeker na of je toestel het nieuwste besturingssysteem (zie vorige stap) heeft.

Toestel rooted of jailbroken?

  • Sommige (vaak goedkopere) smartphones en tablets zijn rooted/jailbroken als je ze koopt. Dat wil zeggen dat ze niet meer uitgerust zijn met de softwarebeperkingen die de fabrikant heeft bepaald. In dat geval krijg je een foutmelding en kan je geen tv-kijken. 
  • Je kan je toestel controleren via een app (bv. Root Checker voor Android).
  • BASE bepaalt niet zelf welke toestellen en besturingssystemen ondersteund worden. 

Geen oplossing?

  • Contacteer ons, en samen bekijken we wat voor jou de beste oplossing is.