De digitale aanrekening/factuur: hoe werkt het?

We hebben het over digitale aanrekeningen/facturen, simpelweg omdat je ze elektronisch ontvangt via e-mail of sms.

Je kunt ze dus snel en eenvoudig online raadplegen en betalen. Het is 100% veilig en eenvoudig!

Op elke vervaldag sturen we je een e-mail met je betalingsgegevens en een gepersonaliseerde link naar je aanrekening/factuur. 

Een reeks praktische icoontjes brengt je rechtstreeks naar Doccle of de My BASE-app. Daar kun je in enkele seconden je aanrekening/factuur betalen. 

Heb je domiciliëring geactiveerd? Dan gebeurt de betaling automatisch en altijd op tijd! Klik hier voor meer informatie.  

Op elke vervaldag sturen we je een sms met een link naar de My BASE app zodat je de details van je aanrekening/factuur kan bekijken. In de app vind je een knop om de betaling uit te voeren.  

Let op: als je via domiciliëring betaalt, zie je geen betaalknop in de My BASE app of op My BASE.

Heb je domiciliëring geactiveerd? Dan gebeurt de betaling automatisch en altijd op tijd! Klik hier voor meer informatie.  

Voordelen

  • Je raadpleegt/beheert/betaalt je aanrekeningen/facturen waar je ook bent met de My BASE-app; 
  • Je vindt een gedetailleerd overzicht van je verbruik (niet meer beschikbaar op papier); 
  • Je facturen/aanrekeningen van de laatste 24 maanden blijven beschikbaar in de app en in My BASE. 

100% digitaal, 100% veilig!

Safety first! Elektronische aanrekeningen/facturen zijn 100% veilig. Als iemand drie keer na elkaar een verkeerde login of wachtwoord ingeeft, sluiten we de toegang af. 

Bovendien kan alleen de beheerder en de contracthouder alle aanrekeningen/facturen raadplegen. Pas je beheerdersvoorkeuren aan via Je profiel - Je gebruikers beheren in My BASE

Hoe blijf je op de hoogte?

Zodra een nieuwe aanrekening/factuur online beschikbaar is, brengen we je op de hoogte via e-mail en/of sms (afhankelijk van je instellingen). We geven ook meteen het bedrag mee. Zo kom je niet voor verrassingen staan.

Wist je dat...

De Belgische wetgeving bepaalt dat sinds 1 januari 2013 papieren en elektronische facturen/aanrekeningen gelijk worden behandeld. Je factuurgegevens kunnen zowel op papier als via elektronische weg verstuurd en ontvangen worden. Dat principe staat in de Europese Richtlijn die de factureringsregels bepaalt. De Belgische btw-administratie heeft dit principe ook in de Belgische regelgeving ingeschreven. Voor meer informatie, surf je naar https://efactuur.belgium.be/nl