Veelgestelde vragen over je pin- en pukcode

Je pincode kwijt? Op zoek naar je pukcode? Ontdek waar je de pin- en pukcode kan vinden en hoe je de pincode aanpast. 

  • Je pincode bestaat uit 4 cijfers (bv. 1234) en geeft je toegang tot je gsm. Die moet je ingeven wanneer je je toestel aanzet.
  • Je pukcode bestaat uit 8 cijfers (bv. 12345678) en komt van pas als je simkaart geblokkeerd is.

Je kan de oorspronkelijke pin- en pukcode vinden op de verpakking van de simkaart, in My BASE en in de My BASE-app.

Op de verpakking van je simkaart
In My BASE
  • Klik op Mobiel onder Beheer je producten.
  • Klik op de tegel Je simkaart.
  • Onder Informatie over je simkaart vind je de pin- en pukcode.
In de My BASE-app

Je kan alleen de pukcode in de My BASE-app vinden. Voor de pincode kijk je op de verpakking of in My BASE.

  • Selecteer je mobiel nummer onder Je producten.
  • Klik op Simkaartgegevens onder Simkaart.

Heb je de pincode ooit aangepast? Dan kan je die er niet terugvinden. Ben je de aangepaste pincode kwijt? Geen probleem! Lees verder onder 'Hoe je pincode aanpassen'.

Goed om te weten: ruilde je je fysieke simkaart in voor een eSIM? In dat geval zie je zowel je oude als je nieuwe pin- en pukcode. Zodra je omruiling voltooid is, verschijnen de gegevens van je nieuwe eSIM.

Welke situatie is van toepassing op jou?

"Ik ken mijn pincode, maar ik wil die veranderen."
  • Toets in de belfunctie van je gsm deze code in: * * 04 * [oude pincode] * [nieuwe pincode] * [nieuwe pincode] #
  • Druk op bellen en je pincode wordt aangepast.
"Ik ben mijn pincode kwijt en wil een nieuwe pincode maken."
  • Geef drie keer de verkeerde pincode in op je gsm.
  • Je toestel vraagt nu je pukcode. Geef de code van 8 cijfers in om je gsm te deblokkeren.
  • Volg de stappen op je toestel om een nieuwe pincode in te stellen.

Haal je simkaart uit je gsm en steek die opnieuw in je toestel.

Geen verandering?

Je gaf waarschijnlijk tien keer een verkeerde pukcode in. Dan ontvang je de melding ‘Simkaart geweigerd’. Dit betekent dat we je simkaart afsloten om je toestel en persoonlijke gegevens te beschermen. Dit betekent ook dat je simkaart niet meer bruikbaar is. 

Koop een nieuwe simkaart

In My BASE:

  • Klik op Mobiel onder Beheer je producten.
  • Klik op de tegel Nieuwe Fysieke Simkaart (€ 10)

In de My BASE-app:

  • Selecteer je mobiel nummer onder Je producten.
  • Klik op Simkaartgegevens onder Simkaart.
  • Klik op Je simkaart vervangen.

Tip: je kan ook overschakelen naar een eSIM als je toestel dit ondersteunt. Ontdek er alles over!