Geen verbinding op mijn BASE TV-box

Om tv te kunnen kijken op je BASE TV-box, heb je een internetverbinding nodig. Heb je problemen met Terugkijk TV, de TV-gids of live-tv? Dan heeft je BASE TV-box vermoedelijk geen verbinding.

Tip: gebruik een internetkabel voor de beste beeld- en geluidskwaliteit.

Druk op de huisjestoets > tandwiel > Systeem > Diagnose. Kijk na of je BASE TV-box nog verbonden is met het internet.

  • Check of alle internetkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je BASE TV-box en BASE modem en eventueel je wandcontactdoos of wifi-booster. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt.
  • Misschien is een kabel beschadigd. Probeer een andere internetkabel (UTP categorie 5). Is je TV-box niet rechtstreeks verbonden met de modem? Dan is misschien de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar je de modem stuk.
  • Sluit (indien mogelijk) de TV-box rechtstreeks aan op de BASE modem.

Trek je modem, BASE TV-box en eventueel je wifi-booster uit het stopcontact. Schakel daarna je toestelling in, in de juiste volgorde:

  1. Steek je modem opnieuw in op het stopcontact. Dit kan enkele minuten duren.
  2. Heb je wifi-boosters? Sluit ze dan aan zodra je modem opgestart is.
  3. Steek tenslotte je BASE TV-box opnieuw in het stopcontact. Je opnieuw tv-kijken zodra je tv-menu.

Is je probleem nog niet opgelost? Contacteer ons.