Waarom valt je eerste aanrekening/factuur hoger uit dan verwacht?

Je eerste aanrekening is wat hoger dan verwacht. Waarom? Dat komt omdat je eenmalig voor twee verschillende periodes betaalt. We leggen het je uit.

Je eerste aanrekening

Ongeveer 7 dagen nadat je klant werd, krijg je jouw eerste aanrekening. Die omvat twee betalingstermijnen. De eerste betreft de normale abonnementskosten voor de volgende maand. De tweede toont je verbruik in de eerste dagen (overgangsperiode).

We berekenen dit eenmaal pro rata. Daarom valt je eerste aanrekening hoger uit dan verwacht.

Je volgende aanrekeningen bevatten alleen je normale abonnementskosten. Tenzij je extra's koopt zoals bustickets, spelletjes, apps, enz. Die kosten verschijnen altijd boven op je normale abonnementskosten.

Mobiel

Stel dat je een abonnement van € 29 hebt. Als je bijvoorbeeld 7 dagen na de activering je eerste factuur ontvangt, berekenen we de prijs van je abonnement voor deze 7 dagen. Dat komt neer op € 29 / 31 dagen = € 0,93 per dag, wat we vermenigvuldigen met 7. Dat is dan € 6,51 voor deze periode.

Internet

Je hebt onbeperkt internet? Dan betaal je € 27 per maand. Als je 7 dagen na de activering je eerste factuur ontvangt, berekenen we de prijs van je abonnement pro rata voor deze 7 dagen. Dat komt neer op € 27 / 31 dagen = € 0,87 per dag, wat we vermenigvuldigen met 7. Dat is dan € 6,09 voor deze periode. Je hebt ook wifi-boosters besteld? Dan rekenen we ook eenmalig de prijs van deze toestellen aan.

Goed om te weten

  • Vraag je je af waarom de overgangsperiode ongeveer 7 dagen duurt? Da's simpelweg de verwerkingstijd die we nodig hebben bij BASE om je aanrekening te kunnen aanmaken in onze systemen.
  • De datum waarop je je abonnement bestelde bepaalt je facturatiedatum. Bijvoorbeeld: je bestelt je abonnement op 16 november. Dan valt je facturatiedatum op 24 november. Je krijgt dan iedere maand rond de 24ste je aanrekening.
  • Je vindt je laatste aanrekeningen terug in My BASE of in de My BASE-app.

Je eerste factuur is wat hoger dan verwacht. Waarom? Dat komt omdat je eenmalig voor twee verschillende periodes betaalt. We leggen het je uit.

Je eerste factuur

Ongeveer 7 dagen nadat je klant werd, krijg je je eerste factuur. Die omvat twee betalingstermijnen. De eerste betreft de normale abonnementskosten voor de volgende maand. De tweede toont je verbruik in de eerste dagen (overgangsperiode).

We berekenen dit eenmaal pro rata. Daarom valt je eerste aanrekening hoger uit dan verwacht.

Je volgende facturen zullen alleen de normale abonnementskosten bevatten. Tenzij je extra's koopt zoals bustickets, spelletjes, apps, enz. Die kosten verschijnen altijd boven op je normale abonnementskosten.

Stel dat je een mobiel abonnement van € 29 hebt. Als je bijvoorbeeld 7 dagen na de activering je eerste factuur ontvangt, berekenen we de prijs van je abonnement voor deze 7 dagen. Dat komt neer op € 29 / 31 dagen = € 0,93 per dag, wat we vermenigvuldigen met 7. Dat is dan € 6,51 voor deze periode.

Goed om te weten

  • Vraag je je af waarom de overgangsperiode ongeveer 7 dagen duurt? Da’s simpelweg de verwerkingstijd die we nodig hebben bij BASE om je factuur te kunnen aanmaken in onze systemen. 
  • De datum waarop je je abonnement bestelde bepaalt je facturatiedatum. Bijvoorbeeld: je bestelt je abonnement op 16 november. Dan valt je facturatiedatum op 24 november. Je krijgt dan iedere maand rond de 24ste je aanrekening. 
  • Je vindt je laatste facturen terug in My BASE of in de My BASE-app.