Werkt een BASE-dienst of -toestel niet?

Heb je geen verbinding met je internet of tv? Dat kan aan diverse oorzaken liggen. Het kan bijvoorbeeld dat we werken bij jou in de buurt, dat er een probleem is met je kabels, dat je wifi-signaal niet ver genoeg reikt, enz. We helpen je graag om het probleem op te lossen!

Zijn er geplande werken?

Zijn er geplande werken bij jou in de buurt? Dan brengen we je op de hoogte via sms. We doen ons best om hinder op het netwerk te vermijden, maar het kan gebeuren dat je diensten tijdelijk toch onderbroken zijn.  Na de werken heb je weer verbinding zoals het hoort!

Toch nog geen verbinding na de werken? Doe de 3 onderstaande checks.

Is er een probleem met je toestel?

Werken je toestellen niet? Doorloop dan de volgende stappen:

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

1. Check kabels

Deze heb je

2. Herstart je toestellen

Deze heb je

3. Wat kan je nog doen?

Deze heb je

1. Check kabels

Deze heb je

2. Herstart je toestellen

Deze heb je

3. Wat kan je nog doen?

Deze heb je

Trek je kabels uit aan beide uiteinden en sluit ze opnieuw aan. Dan ben je zeker dat de kabels goed zitten.

Werkt één toestel niet? Dan is mogelijk de kabel stuk. Vervang de kabel(s) en test opnieuw.

De meeste problemen kan je al oplossen door je toestellen te herstarten. Trek de stroomkabels van je BASE modem, wifi-boosters en/of TV-box uit het stopcontact. Sluit ze daarna in deze volgorde opnieuw aan: 

Stap 1

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem is opgestart. Knippert er een groen lampje? Dan krijgt die een software-update. Trek de stekker zeker niet uit!

Stap 2

Heb je een wifi-booster? Sluit die opnieuw aan nadat je modem volledig heropgestart is.

Stap 3

Steek dan je BASE TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer tv-kijken.

Is je probleem nog niet opgelost? Lees dan wat je kan doen bij problemen met

Goed om te weten: is je wifi-booster stuk? Meldt het toestel dan aan voor herstel via het webformulier.

Niet opgelost? Maak een afspraak

Blijf je problemen ondervinden met je BASE modem of TV-box, dan sturen we graag een technieker langs. Contacteer ons en we plannen een afspraak met jou in.

Een afspraak is steeds mogelijk van maandag tot en met zaterdag tussen de volgende tijdsloten:

  • 8u en 13u
  • 10u en 14u30
  • 12u30 en 18u
  • 17u en 20u (niet op zaterdag)

Opgelet: wil je een afspraak op zaterdag of een avondafspraak (17u en 20u) dan betaal je meerkost.

De oorzaak ligt bij BASE

Dan is de herstelling gratis. Je betaalt wel nog meerkosten als je een afspraak in de avond of op zaterdag hebt.

De oorzaak ligt niet bij BASE

Dan is de herstelling betalend. Dit is het geval als bijvoorbeeld...

  • de stekker niet in het stopcontact zit.
  • de verkeerde bekabeling gebruikt wordt.
  • je eigen (niet-BASE) toestel stuk is.

De afspraak gaat niet door

We rekenen dan € 85 aan, als...

  • er geen volwassene (ouder dan 18 jaar) aanwezig is.
  • er niemand thuis is.
  • het probleem is opgelost voor de afspraak en je dat niet laat weten.

Basiskost herstelling: verplaatsing en 15 minuten werk inbegrepen

€ 85

Extra werkuren herstelling (per 30 minuten): Werktijd na inbegrepen 15 minuten. 

€ 25

Meerkosten herstelling 's avonds

€ 15

Meerkosten herstelling op zaterdag

€ 5

Dringende herstelling: Verplaatsing en 15 minuten werk inbegrepen.

€ 130

Prijzen zijn inclusief btw.

  • Zorg dat er iemand is die de technicus kan binnenlaten en ter plaatse blijft. Het is niet toegestaan om de sleutel onder de mat te leggen of te laten afhalen bij de buren.
  • De plaats van herstelling moet vlot toegankelijk zijn. Staan er meubels in de weg? Verplaats ze dan vooraf.
  • Zorg voor voldoende licht op de plaats van de herstelling.
  • Herstelling in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld appartementsblok met technische ruimte)? Zorg dan dat de technicus er makkelijk toegang toe heeft.
  • Hou huisdieren liefst in een andere ruimte.
  • Om veiligheidsredenen mag de technicus zijn schoenen niet uitdoen. De technicus heeft wel een beschermhoesje om over de schoenen te doen.
  • De technicus informeert je over de herstellingskosten. Die komt op je volgende aanrekening en betaal je dus niet meteen aan de technicus.
  • Als een extra of vervangend toestel nuttig of nodig is, stelt onze technicus dit vrijblijvend voor. Zo’n extra toestel kan betalend zijn.