De digitale aanrekening/factuur: hoe werkt het?

Vanaf nu sturen we je aanrekeningen/facturen via e-mail of sms: dit noemen we de digitale aanrekening/factuur. Zo kan je ze snel en eenvoudig online raadplegen en betalen. 

Wil je overschakelen naar de digitale aanrekening/factuur? Aarzel dan niet, het is 100% veilig, gemakkelijk ... èn gewoonweg groen

Een digitale aanrekening/factuur biedt meer voordelen dan de papieren versie: 

  • je aanrekening/factuur komt digitaal enkele dagen vroeger aan dan per post; 
  • je raadpleegt/beheert/betaalt je aanrekeningen/facturen waar je ook bent met de My BASE-app; 
  • je vindt een gedetailleerd overzicht van je verbruik (niet meer beschikbaar op papier); 
  • je facturen/aanrekeningen van de laatste 24 maanden blijven beschikbaar in de app en in My BASE. 

Hoe blijf je op de hoogte?

Zodra een nieuwe aanrekening/factuur online beschikbaar is, brengen we je op de hoogte via e-mail en/of sms (afhankelijk van je instellingen). We geven ook meteen het bedrag mee. Zo kom je niet voor verrassingen staan.

In de  e-mail vind je de betalingsinformatie en een gepersonaliseerde link naar je aanrekening/factuur.

Daarbij heb je ook allerlei handige icoontjes om rechtstreeks naar Doccle of naar de My BASE-app te gaan waar je je aanrekening/factuur in enkele seconden betaalt.

Heb je de domiciliëring geactiveerd? Dan gebeurt de betaling automatisch en hoef je je geen zorgen te maken: je betalingen komen altijd op tijd binnen! Lees er meer over.  

Belangrijk: als je via domiciliëring betaalt, zie je dan geen betaalknop in de My BASE-app of in My BASE.  

In de sms vind je een link naar de My BASE-app om de details van je aanrekening/factuur te raadplegen. In de app vind je een knop om de betaling uit te voeren.  

Heb je de domiciliëring geactiveerd? Dan gebeurt de betaling automatisch en hoef je je geen zorgen te maken: je betalingen komen altijd op tijd binnen! Lees er meer over.  

Belangrijk: als je via domiciliëring betaalt, zie je dan geen betaalknop in de My BASE-app of in My BASE.  

Elektronisch, 100% veilig!

Safety first! Elektronische aanrekeningen/facturen zijn 100% veilig. Als iemand drie keer na elkaar een verkeerde login of wachtwoord ingeeft, sluiten we de toegang af. 

Bovendien kan alleen de beheerder alle aanrekeningen/facturen raadplegen. Pas je beheerdersvoorkeuren aan via Je profiel - Je gebruikers beheren in  My BASE

Wist je dat...

De Belgische wetgeving bepaalt dat sinds 1 januari 2013 papieren en elektronische facturen/aanrekeningen gelijk worden behandeld. Je factuurgegevens kunnen zowel op papier als via elektronische weg verstuurd en ontvangen worden. Dat principe staat in de Europese Richtlijn die de factureringsregels bepaalt. De Belgische btw-administratie heeft dit principe ook in de Belgische regelgeving ingeschreven. Voor meer informatie, surf je naar https://efactuur.belgium.be/nl