Hoe je BASE-aanrekening lezen en betalen?

Heb je net je eerste (nieuwe) aanrekening ontvangen? Dan heb je misschien wat vragen. Hier vind je alles wat je moet weten over je (eerste) BASE-aanrekening.  

Open de My BASE-app op je smartphone. 

 

  • Klik op de menu-optie « Facturatie ».  
  • Klik dan op « Payer le solde restant dû » en selecteer een betaalmethode.

 

Goed om te weten: bekijk je 14 laatste aanrekeningen via « Consulter tous vos relevés de compte » onder de menu-optie « Facturatie ».  

Log in op My BASE.  

  • Klik op « Aanrekeningen betalen ». Daar kan je je 14 laatste aanrekeningen bekijken en downloaden.  
  • Betaal meteen je via de knop « Nu betalen ». Selecteer een betaalmethode en betaal je aanrekening in enkele seconden.  

Het belangrijkste eerst

Het bovenste onderdeel van je aanrekening bevat de belangrijkste informatie:

  • je klantennummer (1) en login of gsm-nummer (2); 
  • het nummer van je klantenaccount (3); 
  • de referentie (gestructureerde mededeling) die je moet gebruiken voor de betaling (4);  
  • de vervaldatum voor de betaling; 
  • het totale bedrag, inclusief BTW. 

Wat zijn de verschillende onderdelen op je aanrekening? 

Je vindt er alle gegevens (bedrag, mededeling) om je betaling uit te voeren alsook de bankgegevens van BASE (bankrekeningnummer).  

Op de tweede pagina van je aanrekening vind je een gedetailleerd overzicht van je producten, diensten en verbruik.  

  • Maandelijkse abonnementen en verbruik 

Hieronder vind je het maandelijks bedrag van je abonnement dat je voor volgend maand betaalt. Geniet je van een korting? Dan wordt deze ook hier verrekkend.  

Je vindt ook een algemeen overzicht van je verbruik (oproepen, sms’en , data (GB), …) voor de afgelopen periode. Heb je buiten je abonnement verbruikt? Dan zie je dat extra verbruik ook daar verschijnen.

  • Diensten van derden 

Het gaat om diensten aangeboden door externe leveranciers (bv. bus- of parkingticket, games, betalende apps, online aankopen, PayByMobile, …).

Heb je aankopen gedaan via je BASE-aanrekening? Je vindt ze terug onder de diensten van derden op je aanrekening.  

Meer lezen over diensten van derden.

Eerst zie je het totaalbedrag voor deze aanrekening.  

  • Overgedragen bundel 

Deze rubriek geeft weer hoeveel data (GB) of andere bundels je hebt overgedragen naar volgende maand, bijvoorbeeld dankzij Data Jump.   

Hier geven we je enkele handige tips in verband met je aanrekening.  

Hoe je aanrekening betalen?

Een domiciliëring vraag je snel en eenvoudig aan in de My BASE-app of via My BASE. De bedragen gaan automatisch van je rekening. Zo maak je je geen zorgen en komen je betalingen altijd op tijd binnen! 

Activeerde je een domiciliëring? Dan kan het zijn dat je je volgende aanrekening toch nog per overschrijving moet betalen. Dit komt doordat een domiciliëring pas na een paar dagen actief is. Kijk dit gemakkelijk na bij "Betalingsinformatie" op je aanrekening. 

Je kan nu je aanrekening betalen zonder in te loggen. Je vult enkel je gsm-nummer, het bedrag en je betaalmethode in. Betaal je aanrekening online. 

Dankzij de My BASE-app of My BASE betaal je je aanrekening in enkele seconden. Klik op “Facturatie” (in de app) of op “Aanrekening betalen” ‘in My BASE). Volg dan de stappen op het scherm om je aanrekening te betalen, en klaar!  

Inhoud te bepalen 

Verkies je een klassieke overschrijving? Je vindt de betalingsgegevens en rekeningnummer ook terug op je aanrekeningen. Hieronder de gegevens die je nodig hebt: 

  • Als gestructureerde mededeling gebruik je de referentie die je op je aanrekening terugvindt
  • IBAN: BE15 0018 3201 2930
  • BIC- of SWIFT-code: GEBA BE BB

Opgelet: als je een memodatum ingeeft, hou er dan rekening mee dat dit niet hetzelfde is als de vervaldatum van de aanrekening. Om te vermijden dat je lijn wordt geblokkeerd, geef je als memodatum dus minstens twee dagen voor de vervaldatum op. 

Hoe je aanrekeningen digitaal (via mail) ontvangen? 

Ontvang je je aanrekeningen nog altijd per post, maar krijg je ze liever in je mailbox? Dan is het tijd om over te schakelen naar de digitale aanrekening. Het is simpel, handig en snel. Lees hier hoe je dit doet.