De eenvoudigste manier om je te identificeren is via Itsme. Je deelt dan meteen de juiste persoonsgegevens met BASE.
Als je een prepaid simkaart koopt, is BASE als telecomprovider bij wet verplicht om je te identificeren. Dat is één van de antiterreurmaatregelen die de Belgische regering heeft vastgesteld.
Dat wil zeggen dat je ons verplicht een aantal persoonsgegevens moet doorgeven om je herlaadkaart te kunnen gebruiken.
We zetten op een rijtje hoe je je bij BASE digitaal (via de My BASE-app of op de website) kan identificeren.
De eenvoudigste manier om je te identificeren is via Itsme. Je deelt dan meteen de juiste persoonsgegevens met BASE.
Als je je in de My BASE-app registreert via een foto van je identiteitskaart, ben je in een mum van tijd door het identificatieproces. Je uploadt een foto van jezelf, samen met een foto van je Belgische identiteitskaart, Europees identiteitsbewijs of internationaal paspoort. Het systeem doet dan een vergelijking op basis van biometrische gegevens. Is de check gelukt? Dan verwijderen we je geüploade foto's en kan je verder gaan met je bestelling.
Als bestaande BASE-klant hebben we je geregistreerd bij je eerste aankoop. We beschikken dus al over de nodige persoonsgegevens. Je kan een nieuwe identificatie overslaan door in te loggen met je BASE-inloggegevens. Heb je nog login? Die maak je eenvoudig aan.
Kocht je je prepaid simkaart in een winkel? Dan kan je ze registreren met een kaartlezer.
Je kan je identificeren door je persoonlijke gegevens manueel door te geven. Dat doe je hier.